§ 1
Postanowienia ogólne
- Sklep internetowy, dostępny pod adresem www.securamed.pl. prowadzony jest przez Zbigniew Pręgowski, ul. Bajkowa 9, 26-026 Brzeziny, numer NIP 657-101-64-11, REGON 290540680, adres e-mail biuro@securamed.pl, numer telefonu: 41/357 91 72; 41/373 22 41; kom. 797 128 646.
- Sklep Secura-Med prowadzi sprzedaż detaliczną za pośrednictwem sieci Internet. Zamówienia są przyjmowane za pośrednictwem strony www.securamed.pl
- Klient uprawniony jest i zobowiązany do korzystania ze Sklepu Internetowego zgodnie z jego przeznaczeniem. Zabrania się wprowadzania treści o charakterze bezprawnym.
- Definicje użyte w Regulaminie oznaczają:
- Sklep Internetowy, zwany dalej „Sklepem”, prowadzony przez Zbigniew Pręgowski, przyjmujący zamówienia poprzez stronę www.securamed.pl
- Klient - osoba fizyczna, posiadająca pełną lub ograniczoną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, ale posiadająca zdolność prawną, korzystająca ze Sklepu Internetowego, w szczególności dokonująca zakupów.
- Regulamin – niniejszy regulamin, określający zasady zakupów w Sklepie.
- Produkt, zwany również „Rzeczą” - dostępna w Sklepie Internetowym rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży, między Klientem a Sklepem.
§ 2
Usługi świadczone przez sklep
- Sklep Medyczny świadczy za pośrednictwem Sklepu Internetowego następujące usługi:
- umożliwianie nabywania Produktów znajdujących się w ofercie Sklepu za pośrednictwem formularza zamówienia,
- prowadzenie Konta Klienta w Sklepie – umowa na zawarta na czas nieokreślony,
- umożliwienie Klientom wyrażania opinii na temat Produktów Sklepu,
- dostarczanie informacji marketingowych i handlowych droga elektroniczną – Newsletter.
- Klient może wypowiedzieć umowę o świadczenie usługi Konta Klienta w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, przez przesłanie za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres renata@securamed.pl
§ 3
Wymagania techniczne
Do korzystania ze Sklepu internetowego jest wymagane:
- podłączenie do sieci Internet (o dowolnej przepustowości łącza),
- posiadanie przez Użytkownika jednej z przeglądarek internetowych (np. Internet Explorer, Mozilla itp), umożliwiającej wyświetlanie na ekranie komputera dokumentów hipertekstowych (HTML),
- posiadanie konta pocztowego e-mail.
§ 4
Warunki świadczenia usług
- Klient ma możliwość rejestracji indywidualnego konta – w tym celu należy wypełnić formularz rejestracyjny, uzupełniając w nim następujące dane: imię, nazwisko, telefon, e-mail.
- Klient może korzystać ze Sklepu bez rejestracji konta. W czasie składania zamówienia Klient nieposiadający zarejestrowanego konta podaje w formularzu niezbędne do wykonania umowy i dostarczenia przesyłki dane.
- Wszelkie informacje, dostępne na stronie Sklepu są zaproszeniem do zawarcia umowy.
- Ceny Produktów, widoczne na stronie podawane w złotych polskich są cenami brutto, zawierają podatek VAT.
- Do ceny towaru należy doliczyć koszt przesyłki, którego wysokość uzależniona jest od wybranej formy dostawy i płatności. Cena podana na stronie w chwili składania zamówienia jest ceną ostateczną, wiążącą Klienta. Po złożeniu zamówienia cena zamówionych towarów nie zmieni się.
- Dostarczaniem zamówień zajmuje się firma kurierska – przewidywany czas dostawy to jeden dzień roboczy od dnia następującego po nadaniu przesyłki. Całkowity termin realizacji zamówienia nie powinien przekroczyć 7 dni roboczych.
- Koszty dostawy zależą od wartości zamówienia oraz wagi i wymiarów paczki. Koszty są wskazane w trakcie procesu składania zamówienia, przed potwierdzeniem zamówienia.
§ 5
Zakupy w Sklepie
- Zamówienia mogą być składane 24h na dobę, 7 dni w tygodniu.
- W celu złożenia zamówienia, należy wybrać Produkt, umieścić Produkt w koszyku za pomocą przycisku „Do koszyka”, następnie wybrać rodzaj przesyłki oraz sposób płatności, następnie zatwierdzić zamówienie przyciskiem „zamówienie z obowiązkiem zapłaty”.
- Na adres e-mail zostanie wysłana wiadomość z potwierdzeniem zamówienia.
- Złożenie zamówienia przez Klienta oznacza złożenie Spółce oferty zawarcia umowy sprzedaży (kupna) zamówionego Produktu.
§ 6
Sposób i termin zapłaty
- Kupujący jest zobowiązany uregulować należność stanowiącą Cenę Całkowitą + Koszt dostawy/odbioru za zakupiony Produkt nie później niż w terminie 48 godzin od daty złożenia zamówienia.
- Zapłata należności może nastąpić za pośrednictwem przyjętych i oferowanych przez Administratora sposobów płatności.
- Istnieją trzy formy płatności za zamówienie:
- Za pobraniem – zapłata następuje do rąk kuriera przy odbiorze przesyłki kurierskiej,
- Przelew standardowy,
- Przelew za pomocą szybkich płatności – PayU.
§ 7
Odstąpienie od umowy
- Klient, będący konsumentem, ma prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni, zgodnie ustawą o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. 2014 r. poz. 827 ze zm.).
- Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia następującego po dniu, w którym Klient otrzymał rzecz.
- Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Klient informuje Sklep o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia wysyłając następujący „formularza odstąpienia od umowy”. Aby zachować termin do odstąpienia od
W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy Sklep zwraca wszystkie otrzymane od Klienta płatności, zgodnie ustawą o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. 2014 r. poz. 827 ze zm.).
- Pracownik Sklepu skontaktuje się z Użytkownikiem w celu ustalenia czasu i miejsca odbioru Produktu przez kuriera. Zwrot pieniędzy zostanie dokonany w ciągu 14 dni od otrzymania Produktu przez Sklep.
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do artykułów:
- które noszą wyraźne cechy używania,
- które są przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu (np. maski, kaniule nosowe);
- zawartej w drodze aukcji publicznej;
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy, będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
§ 7
Reklamacje Produktów
- Każdy Produkt kupiony w Sklepie może być reklamowany.
- Reklamacje można złożyć za pośrednictwem zarejestrowanego konta Klienta
- Każdy zarejestrowany użytkownik posiada dostęp do panelu reklamacji, poprzez który należy zgłosić reklamacje. Po przesłaniu formularza, Klient otrzyma za pośrednictwem poczty elektronicznej dokument z numerem RMA, czyli numerem zgłoszenia. Dokument należy wydrukować i dołączyć do reklamowanego Produktu. Produkt wraz z dokumentami należy starannie zapakować. W ciągu 24 h Pracownik Sklepu skontaktuje się z Klientem w celu ustalenia czasu i miejsca odbioru Produktu przez kuriera. Sklep ponosi koszty usługi firmy kurierskiej.
- Powyższa sugerowana procedura reklamacji nie ogranicza możliwości składania reklamacji bez zarejestrowanego konta. Reklamacje można zgłosić również listem poleconym na adres: NZOZ Secura-Med, ul. Partyzantów 60, 28-100 Busko-Zdrój, tel. 41/357 91 72, 41/373 22 41, kom. 797 128 646; fax. 41/357 91 72; e-mail: biuro@securamed.pl W treści reklamacji należy wskazać przyczynę reklamacji, zgłaszane żądanie oraz dane osoby reklamującej (imię, nazwisko, adres, telefon). Do reklamacji należy dołączyć reklamowany Produkt wraz z dowodem zakupu.
- Reklamacja zostanie rozpatrzona w ciągu 14 dni od dnia jej zgłoszenia.
§ 8
Reklamacje dotyczące funkcjonowania Sklepu
- Klient może również zgłaszać reklamacje w związku z funkcjonowaniem Sklepu i świadczeniem usług drogą elektroniczną listem poleconym na adres: NZOZ Secura-Med, ul. Partyzantów 60, 28-100 Busko-Zdrój, tel. 41/357 91 72, 41/373 22 41, kom. 797 128 646; fax. 41/357 91 72; e-mail: biuro@securamed.pl W treści zgłoszenia należy wskazać przyczynę reklamacji oraz dane osoby reklamującej (imię, nazwisko, adres, telefon).
- Reklamacja zostanie rozpatrzona w ciągu 14 dni od dnia jej zgłoszenia.
§ 9
Ochrona danych osobowych
- Wyrażenie przez Klienta zgody na przetwarzanie przez Sklep danych osobowych w rozumieniu ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. z 2002 r. Dz. U. nr 101 poz. 926 z późn. zm.) jest dobrowolne, jednakże brak zgody na przetwarzanie danych osobowych, uniemożliwia wykonanie umowy i zrealizowanie zamówienia.
- Klient może wyrazić zgodę na przetwarzanie w celach marketingowych swoich danych osobowych w rozumieniu ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. z 2002 r. Dz. U. nr 101 poz. 926 z późn. zm.) i ich powierzenie podmiotowi trzeciemu w celu przekazywania Klientowi materiałów reklamowych oraz informacji o akcjach promocyjnych, marketingowych i prowadzącym sklep internetowy.
- Administratorem danych osobowych jest Michał Paciorek BlizzNet, ul. Kapelanka 6A lok. 77, 30-347 Kraków, numer NIP 553-248-64-02, REGON 24180087.
§ 10
Newsletter
- Klient może wyrazić zgodę na otrzymywanie Nawslettera udostępnianego przez Sklep. Newsletter wysyłany jest wyłącznie do Klientów, którzy zamówili Newsletter poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola w formularzu rejestracji, zamówienia oraz wyrazili zgodę na otrzymywanie na podany adres poczty elektronicznej (adres e-mail) informacji handlowych w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r., poz. 1422).
- W ramach usługi Newsletter, za pośrednictwem poczty elektronicznej, na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej (adres e-mail), wysyłana jest informacja w formie listu elektronicznego (e-mail). Newsletter zawiera w szczególności informacje o ofercie produktów Sklepu, nowych aktualnych promocjach oraz inne informacje o produktach oferowanych przez Sklep. Newsletter wysyłany jest nieodpłatnie.
- Klient może w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, zmienić wskazany adres poczty elektronicznej (adres e-mail), na który wysyłany jest Newsletter lub zrezygnować z Newslettera, naciskając na link umieszczony w stopce każdego Newslettera, wpisując w odpowiednim polu swój adres poczty elektronicznej (adres e-mail), a następnie wybierając przycisk „Wypisz się”.
§ 10
Pozasądowe sposoby rozwiązywania sporów
- Klient, będący konsumentem, ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń na etapie przedsądowym, takich jak:
- Mediacja prowadzona przy wojewódzkich inspektoratach Inspekcji Handlowej – prowadzi się ją na wniosek konsumenta; może odbywać się albo w formie bezpośredniej wizyty inspektora w siedzibie przedsiębiorcy i uzgodnieniu tam stanowiska, albo w formie spotkania obu stron sporu w siedzibie WIIK, albo korespondencyjnie. Postępowanie jest bezpłatne i dobrowolne – obie strony muszą wyrazić zgodę na mediację.
- Stałe polubowne sądy konsumenckie, działające przy wojewódzkich inspektoratach Inspekcji Handlowej – rozpatrują spory o prawa majątkowe wynikające z umów sprzedaży produktów i świadczenia usług. Postępowanie jest bezpłatne i dobrowolne – obie strony muszą wyrazić na nie zgodę i poddać się jurysdykcji sądu polubownego, czyli dokonać tzw. zapisu na sąd polubowny.
- Inne instytucje udzielające pomocy konsumentom – szczegółowe informacje o pozasądowych sposobach rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, a także zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej. Klient będący Konsumentem może uzyskać bezpłatną pomoc prawną u miejskiego rzecznika konsumentów.
- W rozwiązywaniu sporów z przedsiębiorcami mającymi siedzibę poza granicami Polski, ale na ternie państw Unii Europejskiej oraz Islandii i Norwegii, bezpłatnej pomocy udziela Europejskie Centrum Konsumenckie.
- Pomoc prawną dla konsumentów świadczą również organizacje pozarządowe, takie jak : Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich.
§ 10
Postanowienia końcowe
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem, zastosowanie mają powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, a zwłaszcza Kodeksu cywilnego oraz przepisy Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014r.( Dz.U. 2014 poz. 827)
- Przedsiębiorca ma obowiązek dostarczenia Rzeczy bez wad.
- Sklep nie ponosi odpowiedzialności za podanie błędnych danych przez Klienta.
- Sklep zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu jedynie z ważnych przyczyn, takich jak usprawnienie działalności serwisu, wprowadzenie nowych funkcjonalności, rozpoczęcie świadczenia nowych usług lub zmiana przepisów prawa. Użytkownicy zostaną poinformowani o wprowadzonych zmianach.
- Polityka prywatności stanowi Załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu i stanowi jego część.